Thursday, March 3, 2016

Touch has a memory

Assalamualaikum,


Hari ni dah masuk hari ke-3 bulan Mac. Cepat betol masa jalan sekarang kan. Sedar tak sedar, dah masuk 26 hari I berpantang. Alhamdulillah, sampai hari ni masih taat lagi dengan adat berpantang orang Melayu. Urut, tungku, mandi daun tu semua dah buat. Bengkung dan stokin masih tak tinggal. And you know what? I still enjoy my pantang meals, and there is still no sign of me getting bored of them. hehehe. :p


Sapa kata lauk time berpantang tak sedap. I rasa macam sedap ja semua lauk yang I makan sampai hari ni. Walaupun lebih kurang sama je menu tiap-tiap hari, tapi I ok je. Seminggu yang first tu I ambik pakej bersalin yang siap masakkan lauk dekat rumah. Lepas tu 2 minggu I order home-cooked confinement meals, and dia terus hantar dekat rumah. Minggu ni je I start masak sendiri lauk yang simple-simple.


Nanti ada masa I cerita pasal pakej bersalin yang I ambik sepanjang berpantang ni okay. Dalam pakej tu termasuk; steam bath, mandi air daun herba, lulur, tangas, tungku, berurut, mandi & jaga baby and masak lauk pantang. And I am totally satisfied with their service. Kira berbaloi sangat dengan harga yang dibayar. We talk about it later okay?


And I haven't introduced you to my little girl yet, am I right? Nanti ada masa I cerita panjang sikit in separate entry about her. She's one healthy baby, all praises to Allah swt.  I love to stare at her while she is sleeping or awake. Sampai hari ni macam tak percaya lagi that she came out of me. hahaha. Biasa la first time mom memang macam tu kot. Semua benda nak emo. :p





I will keep holding on to these fingers even after they outgrown mine.
That's my promise.




I have the habit of playing around with her fingers while nursing her.
I believe that every single touch from a mother to her child contains memory that will remain beautiful forever. :)


No comments: