Thursday, June 3, 2010

Char Kuey Teow


Ada sapa-sapa nak bukak stall Char Kuey Teow (CKT) kat sini????


Tolong la..tolong la.. I just need one full plate of this signature dish of my beloved hometown, Penang!! Then I'll stop bothering you. I Promise!! I'm craving for one rite now. Me did my own?? Nahhh. Baik beli je sepinggan besar RM4.00. makan puas-puas. kalo tak cukup bole tambah lagi sepinggan kecik..:p


Saya rindu kamu la budak kecik!!
(photo courtesy kucailiah.fotopages.com)

For those who never tried one, go get it now!! It is a wonder. Trust me!! Hehehe.. Promote gila2 nampak.. Tapi btol la.. I miss all those delicious Malaysian foods. Especially budak kecik CKT nie. Jahat tau!! What makes this budak kecik so yummie??? Kerang dan udang fresh yg tergolek-golek, taugeh & sayur kucai yg main sorok-sorok kat celah kuey teow, kuah banjir pekat2.. Gosh!!! Bole balik jap tak malam ni nak mkn kat Permatang Pauh? I promise lepas makan I terus naik last flight balik Wollongong..:p


p/s: Okay, please stop all this nonsense Amirah. Pinch your nose!! Ingat awak tu ade kat mane. Be good! Ok?? Baiklah... =( Ni la akibatnye kalo stress masa buat keja. Saya akan mula google benda yg bukan2 mcm ni la..makanan ohh makanan.. come to me baby.. :p :p

2 comments:

myakii said...

erk!!! alhamdulillah...kenyang sgt2...

amirah said...

You're soo mean!!Takpe2..sabar..huhu..