Monday, November 29, 2010

Cerita makan makan

Hai hai Mr Diary!

I was browsing thru the pictures in my Iphone when I suddenly came up with the mood to tell you about this. Ha, biasanya masa skype dengan Mr Bf, kami akan discuss pasal apa nak makan bila jumpa nanti. So, dalam sesi skype sebelum I balik Malaysia hari tu, kitorang decide nak makan steak. Steak from steakhouse. Not the ones we may get from restaurants offering steak in their menu list.

Bila dah decide nak makan steak, pening nak pilih the dining place lah pulak. It's not that easy though. Ye la, ni bukan makanan harian yang boleh suka suka nak pegi makan tiap tiap hari. Boleh rabak poket kalau hari hari nak makan dekat fine dining restaurant. So, bila baca review dekat internet, banyak orang recommend Outback Steakhouse dengan San Francisco Steakhouse.

Finally, after a few brainstorming sessions, we decided to go to Outback Steakhouse at Bangsar Village. Parking senang and dekat untuk hantar I balik dekat Kota Damansara. You know what, there is one Outback Steakhouse in Wollongong and I also found another one in Sydney, but I never tried on any of them. Apa yang menariknya, semua hidangan digambarkan dengan nama yang berkaitan dengan Australia. Is it because it originally comes from Aussie? Maybe it is. I have no idea about that.

So, right when we got there, we had Aussie Cheese Fries as the appetizer. They called appetizers as Aussie-tizers. Funny huh? Then I chose their signature sirloin, Outback Special for myself and he tried on the Rockhampton Rib Eye. The serving size is huge enough for big eaters like us (or me to be exact). Untuk beverage pulak, kami berkongsi minuman dengan memilih bottomless Iced Lemon Tea. Konon romantik lah share share air. Padahal nak jimat. hahaha..:p

Aussie-Tizer, Aussie Cheese Fries (RM 17.95)

My sirloin steak; Outback Special (RM 44.95)

His Rockhamptom Rib Eye (RM 46.95)


All in all, the foods are okay, and the service is not bad. Worth paying I could say. Cuma I musykil sikit kenapa diorang hire bukan orang Malaysia sebagai pelayan. Bukan Melayu, bukan Cina, bukan India, bukan Bumiputra, orang asli dah tentu tentu lah bukan. Nak kata Mat Salleh jauh sekali lah pulak. Kalau siapa yang pernah pergi sana mesti tau orang apa. Takpelah, yang penting masih boleh berkomunikasi dengan baik cukuplah.


Muka gembira dapat makan. lalalala~~
Bersedia untuk terkam. Mariii!!

p/s: This is my first restaurant review I guess. More to come after this. Tapi kena tunggu hasil mesyuarat dengan Mr Bf via skype dulu ye. Baru boleh decide nak makan apa pulak lepas ni.hehehe. So, if you're interested, have fun trying yea!

No comments: