Sunday, August 26, 2012

We are Amirahs. We are Penangites.

Assalamualaikum and happy beautiful Sunday everyone!


What have you guys been up to today? Jalan-jalan raya mesti tak habis lagi kan? Kalau di Malaysia memang meriah la dengan open house segala, and budaya yang sama di pupuk di sini. Ye lah, time-time raya camnilah nak melawat sedara-sedara jauh or dekat. Kalau saja-saja nak pi tepek muka kat rumah orang tak tentu pasai haruslah segannn. :p


Anyway, semalam I pi beraya rumah Abang Din & Kak Su di Shellharbour and rumah adik-adik Pai & the geng dekat William St. Hari ni pulak I pi rumah Kak Fish. I think I don't need to mention about the foods, they are all fantastic. Serious rasa tak ada beza pun dengan hidangan kat Malaysia. Hilang rindu. hehe.


Ha, masa dekat rumah Abg Din & Kak Su tu kan, ada surprise birthday celebration untuk Kak Amirah. Wait, wait, this is another Amirah. Not me! We share the same name but my birthday is in November, please take note. haha. Yang menariknya, bukan takat nama ja yang sama, negeri asal pun sama jugak! We are Amirahs, the two proud Penangites. :D


The only different is that this Kak Mira is happily married and granted with two handsome sons already. Anak-anak Kak Mira sangat adorable macam mak depa jugak. hihi. Me? Soon I guess. Kita pelan-pelan ligan Kak Mira dari belakang okeh. Rasa macam nak kena pi menuntut ilmu anak comey-comey la dekat kakak-kakak kat sini la sebelum balik kawen nanti. :p


And one more thing, I just came to know that Kak Mira is also a new reader of this space of mine. So welcome, welcome Kak Mira! To be honest, I do feel awkward sometimes when people tell me that they read my blog. Ye lah, kadang-kadang tu entah apa-apa yang ditulisnya. Ai sungguh segan you know! :p


But when I write anything in here, it means that I'm happy to share that thing with all my lovely readers! Kalau takmau orang baca, baik tulis dalam diary, kunci baik-baik simpan bawah bantal ye dak? So, to all my avid readers (no matter you are an active or the silent one), please make yourself comfortable here and do come again yea! :)


Birthday mommy!
Dear Kak Mira, happy belated birthday, from Mira. hehe :)


No comments: