Wednesday, August 10, 2011

A special time


Assalamualaikum,


Sedar tak sedar, hari ni dah masuk hari ke sepuluh umat Islam di seluruh dunia berpuasa. Hmm, nampaknya fasa kerahmatan (Mercy) baru je meninggalkan kita. My ohh my, look at how I have missed that phase. Nobody could tell whether or not we have chance to meet another merciful phase in the next Ramadhan. Wallahualam.


Now we are entering the next phase of this holy month, Forgiveness. Keampunan terutamanya dari yang Maha Esa. Tak lupa juga sekian makhluk di seluruh alam. With this, saya dengan rendah dirinya ingin memohon maaf sekiranya ada salah dan silap daripada sesiapa sahaja yang ditakdirkan membaca tulisan saya buat kali ini.


Mungkin ada perbuatan atau kata-kata saya yang menyinggung perasaan mana-mana pihak tak kira secara sedar atau di luar sedar, maaf dipinta. Dan Jika ada kesalahan dari pihak kalian, InsyaAllah, telah saya maafkan. Dengan harapan, hati saya turut bersih dari sebarang perasaan yang kotor.


Buat yang terlepas peluang merebut segala imbuhan di dalam fasa rahmat, mari kita sama-sama cari keampunan dalam 10 hari fasa pertengahan ini. Dan semoga panjang umur kita untuk mencapai peluang masuk ke fasa penghujung, Freedom from Hellfire. Ameen.


Time is running out. Make it fast! [photo courtesy]

No comments: