Showing posts with label Auni Awfieyah. Show all posts
Showing posts with label Auni Awfieyah. Show all posts

Monday, August 28, 2017

Loves of my life

Assalamualaikum,

Hari ni sekali lagi mood nak menulis tu datang. I don't know why, tapi lately ni I rasa emotional sikit. Bukan emo yang ala-ala patah hati tu. No, no! Ni emotional yang rasa syukur sebab Allah kurniakan I macam-macam kebahagian dalam dunia ni. Sometimes I even wonder, what did I do to deserve such happiness in my life?

I think I am at the happiest state of being a wife, a mom, and a daughter now. Walaupun hakikatnya penat gila kot jadi mak kepada sorang budak kecik berusia 19 bulan, yang kerja dia nak perhatian 24/7. Tapi in the end of the day, bila I tengok dia tido, I rasa macam, Ya Allah, thank you for granting me all these blessings that I don't know if I really deserve or not.

Latest picture of Auni Awfieyah taken this morning on the way to her school.
Panggil la seribu kali pun dia takkan pandang camera. Eii geram rasa nak kunyah. 

I dengan Am selalu cuba nak bagi yang terbaik untuk Auni. Tapi of course kitorang sendiri pun banyak kelemahan, and banyak benda yang nak kena improve. While I was trying very hard to be the best mom, kadang-kadang terlepas jugak, marah la, tengking la, especially bila dia buat benda berbahaya yang boleh buat luruh jantung ni. Dan setiap kali pun I akan rasa menyesal sebab tak pandai nak control diri sendiri. :(

Okay lah, cukup sesi luahan perasaan emo-emo macam ni. I believe semua parents nak kan yang terbaik untuk anak-anak kan? So do we. Hopefully kita sama-sama dapat jalankan tanggungjawab yang Allah dah amanahkan ni dengan baik. Kalau tak, menjawab la kau kat akhirat nanti. Uii seram pulak. 

Okay, jom cerita yang happy-happy pulak. Last weekend kitorang banyak luangkan masa kat rumah je. Berehat lepas seminggu yang hectic. Keluar pun untuk makan-makan je, and balik rumah my parents dekat Telok Ayer Tawar. Itupun I rasa macam pendek gila masa hujung minggu.

Buah hati pengarang jantung. 

I need more off days in a week. Dua hari tu rasa macam tak cukup sebenaqnya. Can we divide our working days and off days equally? 3 hari kerja, 4 hari cuti. How? Hahahaha. Banyak cantik muka kau. Sedangkan 5 hari kerja pun banyak benda tak siap, inikan pulak 3 hari je kerja. :p

Ohh esok I dah nak balik kampung for Raya Haji. Dah lama tak balik Jasin, excited pulak rasa. Please pray for our safe journey okay. I will get back to you when I come back. Tata. :)


Friday, August 25, 2017

Perth 2017 :: Auni's first overseas trip

Assalamualaikum,

Woww!! What a surprise to get an update from myself? haha. It has been decades since I last wrote a new post here. Tapi I rasa kali ni kenaaaa jugak update sebab rasa rugi sangat kalau tak record apa-apa memory kat dalam ni. I always imagine nanti bila Auni besar, and dah pandai baca, I nak suruh dia baca semua cerita yang I tulis dalam ni sebab kadang-kadang tak semua benda kita dapat ingat kan? Lagi pulak kita taktau sampai mana umur kita, sekurang-kurangnya dalam ni ada jugak kenangan yang boleh kita tinggalkan for future reading. Alamak, emo sikit. *Tears*.

So anyway, let's get back to business. Since this was Auni's first overseas trip, I think it deserves a post in Ummi's blog. So Auni, if you happen to read this one day, Ummi and Babah carefully arranged this trip for us, you might not remember anything, but hopefully by looking at all the photos, you will know how meaningful this vacation was for us.

Okay first of all, why Perth? It was simply because I miss Australian winter!! hahaha. Selfish punya mak. Konon nak prepare trip untuk anak. Rupa-rupanya ada agenda tersembunyi. hahaha. No lah, The main reason was because Perth dekat, and tambang murah! Flight dalam 5-6 jam je, so sesuai la untuk plan bawak an infant for the first time. That's the main reason. Yang lain-lain tu lebih kepada I yang mengada-ngada nak balik kampung Australia tercinta. :p

There was a hiccup in the beginning of our journey, but let's skip that part. Not worth to be remembered at all. So, to cut it short, our journey started on Sunday, 13th of August 2017. We flew to Perth via Malaysia Airlines, and Auni slept for 3 hours straight (more than half of the journey). Pheww. Lega sangat sebab I rasa nervous gila masa nak bawak Auni naik flight takut dia tak selesa, menangis ke apa. Alhamdulillah we survived.

Auni in her bassinet. Walaupun kaki terjulur tapi cukup selesa.
Cuma masa turbulence memang kena angkat pakaikan seatbelt.

Bila sampai je airport Perth, I was like, mannn, I really miss this country! Mana tak nya, dekat 5 tahun kot I duduk Aussie, bila ada peluang datang balik I rasa macam happy gila. Sebijik rasa macam keluar dari arrival door dekat airport Sydney. Dengan angin malam yang sejuk and nyaman, weather in Perth was very perfect, just like what I secretly hoped for. It was very sunny, and very windy as well. Sejuk angin winter tapi lawan dengan matahari yang terik, memang best sangat!

Beg roda takmo kalah.
Habis dia pusing semua airport dengan beg roda dia tu.

It was 3am when we got there.
Tapi budak ni dok cergas lagi sebab puas tido dalam flight.

On the first day, we all bawak Auni pegi Caversham Wildlife Park. Not very far from our homestay. Dalam 30-40 minutes je kot. It is a must to get there! Tiket masuk AUD28/adult, sangat berbaloi sebab activities kat dalam tu sangat menarik, binatang pun banyak and sporting, tak sedar pun dekat sekerat hari kitorang kat dalam tu. In fact wildlife park yang I penah pegi dekat area New South Wales pun tak best sangat macam kat sini. So I rasa berbaloi gila spent masa dekat sini.

Auni takut sikit dengan kangaroo semua ni.
Ye la, first time kot tengok binatang dekat-dekat camni.

She enjoyed doing all the walking.
Pantang bagi peluang, nak berlari je keja dia.

Inside one of their shows. Informative and entertaining!
With wombat yang kerja dia makan dengan poo poo. 


With koala. Ohh, my brother in-law and his wife pun join trip ni jugak.

Very nice weather that day. We totally love it!

This is how the park looks like. Very simple, shady, and all animals are very close to us.

Second day pulak kitorang pegi Pinnacles Desert. It took us more than two hours to get there, tapi penat perjalanan jauh tu automatik hilang bila sampai dekat sini. Bentuk muka bumi yang pelik, cantik, and very unique. Totally one of a kind and I seriously rasa macam dekat planet Mars! Walopon tak pernah pergi Mars, tapi I imagine cam gitu la rupa dia. hahaha. You will also get the chance to travel alongside the Indian Ocean. Subhanallah rasa kerdil sangat bila tengok Indian Ocean yang luas sejauh mata memandang tu.

Sunny and windy. What a perfect combination!

Auni with her shades on. I love you baby girl! 
 
May Allah bless our little family with more love and happiness

Too cute not to share here. :p
Yes people, ni la my husband yang konon gengster tu. He can also be a clown at times!
But I love you nevertheless sayang! 

A road trip in another country is not complete kalau takde sesi makan bekal.
Ketupat, sambal daging & sambal garing Ciknor jadi makanan paling sedap dalam dunia.

With my other half. Overlooking the Indian Ocean.
I want to travel the world with him. Even if we need to use a tongkat each. :p

I couldn't ask for more. They are the love of my life.

Third and fourth day pulak lebih kepada free and easy activities. Pagi tu kitorang jalan-jalan kat area Perth CBD yang sangat cantik tu. Pastu pegi Freemantle makan fish and chips yang super sedap. Perghhh hilang kempunan punya lama dok teringin nak makan fish n chips sedap. Akhirnya dapat jugak. Ni kalau teringin lagi sekali takkan nak kena pergi Aussie balik ni? Hmm, boleh kot, mana nak tau ada rezeki bawak adik Auni pulak nanti? kehkehkeh. Doakan la murah rezeki dapat baby lagi ye. Aminnnn.. :)


The Perth CBD at our back

Windy and sunny. I don't expect Perth to be that cold! Ingatkan panas macam Malaysia.
Sekali booleh tahan gigil jugak la. But I totally love it! Rindu gila kot nak sejuk-sejuk macam ni.

City view from King's Park

Near the blue boat house. Tak pegi situ sebab malas nak menapak dengan bawak budak kecik ni.

Ummi bagi chance Auni jadi favourite girlfriend Babah sekarang ni.

King's Park Botanical Garden.

Another city view from the King's Park

Tapi dalam banyak-banyak aktiviti, benda yang paling banyak kitorang buat adalah pegi Kmart. hahahaha. Almost everyday kot kitorang pegi. Padahal tak beli apa sangat pun. Just toys untuk Auni je pon. Tapi I rasa macam terapi gila bila dapat cuci mata kat situ. Semua barang yang kitorang aimed pulak besar sangat susah nak bawak balik. Sudahnya barang Auniiii jugak yang dapat. See how lucky you are Auni? Sebab tu Ummi and Babah marah kalau you sepah-sepahkan toys. Besar sikit lagi memang kena rotan kalau naughty tau!

Hari terakhir tu sempat jugak kitorang bawak Auni pegi jalan-jalan dekat playground dekat dengan rumah. tengok budak-budak main football. It was fun doing that since dekat Malaysia pun tak sempat nak buat tu semua. Satu sebab kekangan masa, lagi satu sebab panas berlengaih. hahahaha. Lagi satu, kitorang malas nak deal dengan golongan smokers yang mencemarkan alam kat taman permainan kanak-kanak. Niat di hati nak bawak anak main, sudahnya Ummi dengan Babah asyik jadi polis tegur orang yang merokok kat sana sini. Boring betoi macam tu. Yang kesiannya Auni la sebab kitorang jadi malas nak bawak sebab nanti asyik sakit hati. Meluat. :(

Mamai baru bangun tido. We wish to have longer time here.

Tenang gila dok sini. Simple playground, sebelah tu ada padang. Tak payah fancy-fancy pun.

Watching football.
Berani budak ni nak lari masuk dalam padang join abang-abang tu main.

It was very cold that night, but you seemed to enjoy it.
Nanti ada rezeki kita jalan-jalan Aussie lagi okay?

So, that's basically about it. I hope you enjoy looking at all the photos. Semoga Allah swt murahkan rezeki kita dapat peluang pegi jalan tempat lain pulak. I will try to write more in here okay. Nak tunggu print gambar-gambar ni semua dok tak nampak gaya lagi bila tu, so I guess my blog update will do for now. Till I see you again, tata! :)

Wednesday, December 21, 2016

Shopping makes you happy

Assalamualaikum,


Hi, it's me again! I just got back from lunch sebelum sambung buat kerja I rasa nak menulis la pulak. The era of blogging has slowed down, kan? Makin kurang orang yang blog dah sekarang ni. I pun pemalas jugak tapi kadang-kadang bila rasa nak membebel tu I think I will always come back to this space.


I have been blogging for almost 8 years now. There are so many memories written in here. Kalau I teringat nak baca apa-apa balik I can just go back to that entry. So I rasa I akan terus menulis even though blogging is no longer relevant in future. Nanti Auni besar boleh suruh dia baca balik cerita dia masa kecik-kecik. :)


Anyway, last weekend was awesome! Well to me at least. But I know my little girl was happy too. Kitorang pegi Gurney Plaza bawak Auni jalan-jalan and shopping. I dengan my husband cukup malas nak masuk area Penang Island on weekend sebab kitorang hari-hari kena masuk sini masa hari kerja. Tapi sebab teringat sangat nak makan dekat Black Canyon, so last Saturday pegi la jugak. Pasrah je la kalau kereta banyak pun. huhu.


But surprisingly, the traffic wasn't that bad that day! Of course la guna bantuan Waze bawak jalan yang tak kena jem, so kitorang sampai dekat Gurney Plaza peacefully! Orang tak ramai sangat and parking pun senang, which was unusual for a crowded place like that. Sampai je terus pegi Black Canyon for lunch! Foods were great, Auni pun good girl tak buat hal langsung, so we had a good time indulging authentic Thai food there.

Thank you Auni for behaving so well walaupung hujung-hujung dah mula tunjuk bosan sikit.


Lepas tu pegi Daiso cari barang sikit, then pegi Toy's R Us cari mainan untuk Auni. Kesian dia jarang dapat mainan yang best-best so hari tu ingat nak cari apa-apa la yang sesuai since Auni pun dah pandai main sekarang. Ada a few yang okay so terus je beli and I became a member instantly. Senang kalau nak beli lagi next time.


Lepas solat apa semua, I singgah kedai baju yang I pernah beli untuk Auni dulu. Nama kedai tu TongTai (tak komersial langsung nama haha :p), ada 3 je dekat Malaysia, I pun lupa dah kat mana selain Penang. Dah la harga murah, pastu berkualiti pulak material dia, design comel-comel pulak tu. Beli satu percuma satu, so terus jadi rambang mata taktau nak pilih mana. haha. Next time nak pi lagi la kat situ.

Pakai ropol-ropol tapi nangis. haha.
Salah satu baju yang I beli dekat Tong Tai. Suka sangat!:)


From there, kitorang pi Popular nak cari buku untuk Auni. Sekarang dia tengah fasa suka betoi tengok buku bergambar. So nak tambah koleksi la taut dia bosan dengan yang dok ada. Jumpa satu set buku yang sesuai untuk babies harga lepas discount RM30, apa lagi terus ambik. Wahh memang shopping untuk anak ja hari ni. Semua barang dia saja. Tapi I happy gila sebab rasa macam dah lama sangat tak berbelanja. :p


Ganas sangat cara duduk tu anak oii.. 


Muka takdak perasaan Auni. T___T


Haaa reti pun senyum. 


Siap shopping semua tu kitorang terus balik. See, simple activity but everyone's happy. Yang paling happy mestila I sebab dapat shopping walaupun bukan untuk diri sendiri. Selagi tak beli tu I rasa gataiiii ja tapak tangan. Now dah boleh diam sat, tunggu gaji bulan depan pulak. hahaha. :p


Wednesday, November 9, 2016

Dari mana budak-budak dapat tenaga banyak sangat haa?

Assalamualaikum,




Ha, awal-awal lagi I letak video Auni. First time kan letak video dia dalam ni? Bukan apa, selama ni I taktau cemana nak transfer video dalam phone ke PC, tapi semalam godek-godek berjaya pulak. So baik simpan apa-apa kenangan dengan Auni kat dalam ni kan. Esok dia besaq boleh suruh dia tengok sendiri cemana peel dia time kecik. hihi.


Sekarang ni dia dalam fasa NAK MAIN DOPLOH PAT JAM!! Ya Allah kadang-kadang taktau nak handle macam mana. Dia punya bertenaga pakai bateri cap apa pun taktau la. Sanggup tak tidoq pun takpa yang penting dapat main. Yang tak tahan ni kami mak pak dia la. Kadang-kadang dia main sorang-sorang, kami dah hanyut dibuai mimpi dulu dah. huhu.


Macam dalam video atas tu, dia dah terlampau mengantuk dah tu, tapi sanggup tahan mata buat bunyi-bunyian sebab takut tertido dalam kereta. Kalau lah I yang dapat dok dalam seat empuk camtu, rasanya belum keluar simpang Bertam Lakeside lagi I dah selamatttt dah kot. hahaha. 


Am selalu kutuk I, dulu kalau travel balik kampung, belum sampai tol juru lagi I dah lelap, pastu tiba-tiba sedar dah sampai tol Jasin. hahaha. Sekarang ni bila dah ada anak, JANGAN HARAP!! Seminit pun takdan nak lelap. Siap pakej kena nyanyi lagu Didi and Friends sepanjang perjalanan. Apa la nasibbbb. T____T


Okaylah, nak siap-siap pi kelas dah ni. Nanti kalau ada masa I upload lagi video-video Auni kat dalam ni. See you soon! Tata.

Thursday, October 20, 2016

Auni's feeding diary - Her first solid foods

Assalamualaikum,


Hari ni I nak record sikit macam mana I prepare foods untuk Auni selama ni. She has been eating solid foods for almost three months now and Alhamdulillah setakat ni takde allergy yang teruk lagi. Hari tu je ada rashes sikit lepas I try bagi dia red meat. So buat masa ni hold dulu red meat, I banyak bagi dia makan fruits and veges, campur dengan ikan bilis atau ayam.


Ikan belum bagi lagi buat masa ni. Hmm, rasanya nak try bagi ikan la pulak lepas ni. I masak bubur untuk Auni tiap-tiap pagi lepas subuh macam tu. Biasanya masak bubur ni lama, tapi sebab I dah blend beras awal-awal, so takde la lama sangat nak tunggu bubur masak.


Beras dan ikan bilis yang I dah bakar dalam oven, pastu blend halus. Senang kerja.


Ohhh, I even prepared fruit and vege purees weekly. Kiranya I akan buat stock puree untuk seminggu, so tiap-tiap pagi I tinggal masak bubur, campur dengan ikan bilik atau ayam, then masukkan puree je. Easy peasy! Cuma time prepare puree tu renyah sikit la sebab I buat banyak-banyak sekaligus cukup untuk seminggu.


Frozen purees. 1 week supply.


Freezer ni dah patut tukar jadi hak milik Auni.
Kitorang punya makanan secoet je terselit kat celah belakang sana.
Yang lain semua occupied untuk susu and makanan dia. 


Untuk prepare semua makanan Auni, I tak beli pun segala mak nenek steamer with blender apa semua tu. Mula-mula memang teringin nak beli sebab tengok macam senang gila kalau pakai menda alah tu. Tapi bila fikir balik, buatnya kalau perangai hangat-hangat taik ayam je tak ke membazirnya jadinya. So I decided to go back to the old style. Steam dalam penapis sayur, letak dalam periuk besaq. hahaha. Ala macam mak-mak kita dulu. Mana ada gajet canggih pun. Tapi sihat walafiat je kita sampai sekarang kan? :p


Bila dah ada frozen purees semua tu, tiap-tiap pagi I tinggal masak bubur je, then pilih la nak bagi dia flavour apa. Kalau rasa nak bagi manis sikit I letak buah, kalau rasa nak bagi kurang manis I letak sayur, kadang-kadang I campur je buah dengan sayur. Sebenarnya ikut dan je la. 


Broccoli with apple


Dates with broccoli


Japanese sweet potato

Biasanya I masak pagi untuk hantar ke nursery, and satu bekas untuk makan kat rumah bila balik petang tu. I tak la rajin sangat nak masak fresh every time nak makan. huhu. Setakat ni Auni jenis yang telan apa saja. Tak banyak songeh la sangat. Dah besaq nanti kalau buat perangai nak memilih siap!


Bekal Auni, satu makan tengahari, satu lagi dinner kat rumah.


Budak suka makan.
Dah berapa kali insiden mangkuk terbalik. hahaha.


Hopefully semangat memasak ni continues sampai Auni besaq. Seronok sebenarnya bagi anak makan dengan air tangan sendiri. I promise myself, kalau Auni ada adik nanti pun I nak rajin macam ni jugak. Tak fair la kalau anak sulung je nak buat semua yang terbaik kan? :) 









Wednesday, October 19, 2016

Hello! I am still here :)

Assalamualaikum,


Just a quick update to tell you that I am still alive. haha. Tiap-tiap kali semester bukak mesti jadi super busy sampai rasa tak cukup kaki tangan nak buat semua benda. I have a note book yang I akan tulis semuaaa benda yang I kena buat weekly, tapi yang geramnya, tiap-tiap minggu mesti ada ja kerja yang I kena bawak ke minggu depan sebab tak sempat siap. And yet my husband still thinks yang lecturer ni takdak kerja. Pffft.


Cakap pasai kerja ni sampai ke sudah takkan habis rasanya. Ni baru dapat surat minggu depan I kena attend majlis konvokesyen sebagai wakil school. Hadoih.I don't mind attending event like that, but you know, Monday morning traffic is nightmare. Pukul berapa I nak keluar rumah ni to make sure that I will get there on time?? Dah la musim konvo ni parking hazab yang amat, nak usung jubah lagi sampai ke dewan, mintak-mintak jangan la hujan pagi tu. huhu.


Anyway, dah lama tak update pasai Auni. Dia dah masuk 8 bulan setengah dah pun. Makin melasak, hari-hari adaaaa je akai dia nak attention dari orang. Makan ikut mood, kadang-kadang lajuu je telan blup blup, tak sampai lima menet habis semangkuk. Tapi kalau kena mood malas, dia makan sikit-sikit sambil tengok tv. Jenuh nak suap sampai dekat setengah jam. Tapi tetap akan habis semangkuk jugak. Cuma lambat la.


Latest picture taken this morning.
Muka blur pagi-pagi kena bangun pegi school.


Her current favourite thing to do.
Berdiri kat mana-mana tempat yang boleh. Meniti from end to end.


Sekarang ni I dengan Am akan cuba habiskan sebanyak masa dengan Auni selagi boleh. You know working parents, berapa jam je sehari dapat main dengan anak kan? Tapi I syukur jugak sebab my work is kind of flexible. Takde la terkejar-kejar nak keluar rumah pagi-pagi buta hantar anak dekat orang. Balik tu I akan ambik seawal mungkin yang I dapat, and then kalau Am balik awal, bawak Auni pusing-pusing naik motor.


Kesayangan.
My daughter and my boyfriend. :p


Cubaan selfie berjaya. Biasanya satu dari sepuluh je yang okay.
Lain semua Auni buat tak layan. T___T

Weekend pun kitorang seboleh-bolehnya akan bawak Auni jalan-jalan. Habis semua malls dah pi, naik boring sampai taktau nak pi mana dah pun. Tapi sebab Auni sukaaaa sangat bila bawak jalan-jalan, tiap-tiap minggu kena jugak plan for something. Paling tidak pun bawak dia pusing-pusing dekat taman mainan. Nanti besaq sikit boleh bawak pegi zoo ke apa pulak. Baru syok sikit.


Eh time's up! I nak solat and then siap-siap pi kelas dah ni. By the way, semester ni bukan I bagi lecture je, I sendiri pun kena attend kelas Bahasa Melayu Peringkat Maju. Pergh, bukan main lagi nama course. Apa-apa je lah, yang penting pass final exam nanti and cukup syarat untuk confirmation sudah lah. Alright, see you soon everyone! Tata. 

Friday, August 19, 2016

Quick update of me and my little family

Assalamualaikum,


Hai semua! I baru lepas habis meeting dengan semua staff school maths. Hectic gila schedule this week. Next week pun sama jugak. Ada a few tasks to be completed and the deadlines are all next week. Some of the important things were already done, but some are still not. Tapi kena siapkan hari ni jugak. huhu. Pening kepala weh. T__T


To me, hal berkaitan kerja hanya boleh buat masa kat tempat kerja saja. Balik rumah? Big no!! Bukan takmau, tapi takkan boleh / takkan sempat. Well I don't know how other moms do it, tapi I memang tak sempat langsung nak fikir pasal kerja masa kat rumah. Sempat la check email kejap, tick as star kalau benda penting, then duduk la kau dalam email tu sampai esok baru aku cek balik. huhu. 


I think, priority at home would be my husband and my daughter. Now Auni la yang bolot semua. Nasib dapat suami yang faham. Kadang-kadang lepas makan air pun tak sempat nak hidang sebab si kecik tu dah resah takmau duduk dah. Dia biasanya bagi chance untuk makan tu cukup-cukup masa ja. Nak sembang borak-borak kosong lepas makan? Jangan harap! Mula la taktik kotor merengek nak suruh mengadap dia saja. huhu.


Eh, lama tak sembang pasai Auni kan. She's 6 months now. Akai boleh tahan asyik nak main saja. I have introduced solids to her. Tapi belum mula bagi nasik lagi buat masa ni. Bagi veges and fruits dulu. Tengok sebulan dua lagi boleh start bagi nasik rasanya. So far dia enjoy je makan, taktau la kalau besaq sikit nanti macamana. Hopefully ok la. :)


My 6-month baby. Where did the time go?
Cepat sangat besaq ni. 


Ohh dah banyak kali dok nak save gambaq kenangan time raya dalam ni. Tapi asyikkk la tak sempat nak mengadap blog. Ni dah alang-alang update ni tepek je la sekali. Bukan apa, kenangan first time beraya dengan anak sulung kan. Kalau peram dalam folder gambaq rasanya sampai tua la tak tengok balik dah kenangan tu semua. At least dalam ni nanti kalau Auni besaq boleh suruh dia baca sendiri. Amboi jauh sangat plan tu. :D


Our first Syawal with Auni. Raya di Jasin.
Riben besaq-besaq tu nak pi mana cik kak? :p


Third day of Syawal dah balik Penang.
Jalan-jalan raya rumah sedara.

Fourth day of Syawal di rumah maktok tokwan Penang.