Monday, November 1, 2010

Cold November Rain

Hello dearie,

Been away for a few days. And now I'm back to work. Today is the starts of the last month of spring. How's November weather? Hmm, I think almost all of Australia has generally fine weather now, warmer in the north and tapering to mild as one starts heading south. As I just got back from the south, the weather was still very very chilling where the maximum daily temperature was still below 20°C and it decreased down to 7-8°C at night. What a bummer. Sungguh tak best berjalan jalan dalam cuaca sejuk tau!

Outdoor birds aviary at Melbourne Zoo

Kangaroo valley. Tapi tak dapat pegang pun kangaroo. Owh, sungguh kechiwa!!=(

Menunggu tram di St Kilda Road

Do I need to tell you more about my Melbourne trip? Hmm, nothing much to tell I guess. I wrote a few stories about Melbourne when I was there in January. I can't deny that Melbourne is a style setter with some of the best shopping and nightlife in Astralia. Whether you are searching for the streets wear to designer's label, Melbourne has it all. Me? Haruslah cari yang murah murah. Lagi murah lagi bagus. Dapat beli banyak banyak..:p

Ha, nak tau something tak? I booked 3 nights stay at Malaysian Hall Melbourne. I dah siap call pegawai yang uruskan, dah email form, kira dah comfirm semua semua lah before pegi sana. Then bila sampai proses nak check in, tiba tiba beliau cakap nama I takde dalam sistem. Ha, mula la I nak naik darah. Tapi I cool lagi masa tu memandangkan berurusan dengan pegawai kerajaan. I tanya, "Sekarang macam mana ni encik? Saya anggap ni technical problem, tapi saya harap ada solution untuk problem ni". Dengan confident nya I bercakap. Padahal cuak kalau takde tempat tinggal. Kene pi cari backpackers la pulak nanti. Hadoii la..

Lepas pegawai tu belek belek online form yang I dah submit, panjang jugak dia fikir. Malangnya memang takde bilik kosong. Semua dah occupied. Hmmm, I dah mula tunjuk muka bengang. Mestila bengang!! Penat okay drive all the way from Wollongong for ten complete hours, tiba tiba pulak tak boleh check in. Bengang! Bengang! But then he suddenly said, "Cik Amirah, bilik visitors memang takde kosong, yang tinggal cuma bilik VVIP yang disediakan khas untuk menteri menteri kerajaan yang datang visit Malaysia Hall. Jadi, saya masukkan nama Cik Amirah untuk masuk dalam bilik tu la ye dengan bayaran yang sama".

I yang pada mulanya nak naik angin terus senyum sampai telinga. Waaaahh!! bayar $6 dollar satu malam tapi dapat duduk bilik yang cantik gila dengan katil siap kerawang semua, ada washing machine, dapur complete dengan microwave, fridge, tv lcd, sofa empuk etc. Bahagianyaaaa mcm tu.. I took this as my second birthday present for 2010.hehe.. Mula mula pasal insurans kereta sewa, now duduk bilik VIP. Mungkin itu namanya rezeki. Ada hikmah rupanya bila wujud technical problem yang berpunca dari pihak pengurusan. Tapi ada risiko la jugak, kalo nasib baik dapat la duduk bilik VVIP, tapi kalo nasib tak berapa nak baik, gasak la kau duduk bilik kat sebelah laundry room kongsi kongsi toilet dengan orang lain. Ada mau?hehehe..:p

Muka happy dapat duduk bilik super cantik

So, macam tu la kisahnya penempatan I dekat Melbourne. Cerita jalan jalan lain sama ja macam yang I penah cerita dulu dulu. Overall, kitorang semua berpuas hati dengan tempat dan layanan dari staf. It was not a good start at the very beginning, however things went on very well for the rest of our stay in Malaysia Hall Melbourne. Thanks Encik Hasnizul for the warm welcome and thanks to Irfan for your cooperation on arranging our last additional night there. I would love to be there again, tapi takdela letak harapan tinggi dapat duduk bilik menteri macam hari tu lagi dah. Kalau demand jugak, mesti diorang cakap. "Banyak cantik muka kau???" hehehe..:p


p/s: It rains breezingly for the whole day. I couldn't stop listening to the great masterpiece, November Rain by Guns N Roses over and over again. Sangat sedap lah lagu tu. Eventho it sounds like the 80s but I still love it. I love the part where the lyric says "And when your fears subside, And shadows still remain, I know that you can love me, When there's no one left to blame, So never mind the darkness, We still can find a way, 'Cause nothin' lasts forever, Even cold November rain". AWESOME!!

No comments: