Tuesday, January 19, 2016

Just what I needed right now

Assalamualaikum,


Hai everyone! How's your week so far? I tengah menunggu hari sebelum mula bercuti panjang. Minggu ni still kena masuk office sebab ada a few benda lagi yang belom settle. I am planning to officially start my maternity leave on Monday, 25th January 2016.


Semalam I pi final check-up with my gynae at Pantai Hospital Sungai Petani. She told me that the baby has engaged and mature enough to come out at any time now. I told her that I am very nervous to welcome the baby out. But being her yang sentiasa cool tu, dia berjaya buat I rasa relax and just enjoy my last stage of pregnancy. Thank you Dr!


Anyway, sekarang ni cuaca panas gila kan? I am constantly sweating like mad walaupun mengadap kipas yang paling laju. I pun taktau kenapa boleh berpeluh lagi walaupun dah tala kipas kat depan muka. Must be the pregnancy hormone I should blame on. Paling bahagia bila masuk air-conditioned room. Akibatnya bil letrik bulan lepas and bulan ni memang naik mencanak. Sorry husband! :p


Cuaca panas macam ni buat I sentiasa jadi tak selesa and asyik nak naik angin tak tentu hala. Seriously, I was not that kind of person who easily got mad towards small things like that. Tapi lately memang cepat sangat bad mood and nak marah-marah untuk benda kecik-kecik. Haihh, I really hate myself for that.


Orang yang paling banyak sabar sekarang ni is my husband. Dealing with a cranky pregnant woman is really not easy, I know that. But I could see how he tries to make everything in control. Kena mintak ampun banyak-banyak nampaknya ni. huhu. Hopefully this stage won't last long. Aminnn.


Exactly. What. I. Needed. Right. Now.
Snow vacation with my husband is gonna be sooo perfect!

No comments: