Thursday, April 21, 2011

Apa nak buat bila Easter Break menjelma?


Today will be the last working day for this week and I am going to have a long weekend as Easter break has finally starts now. Maknanya uni akan cuti selama lima hari bermula dari Jumaat-Selasa. Yippie!! Walaupun takde la apa kaitan sangat dengan I ni as I am a fulltime research student. Tapi tetap nak tumpang happy jugak.hehehe..:p


As for now, I don't have any particular plan on what to do during the break. Nothing interesting on my mind, really! Rasa macam semua dah buat dah. Bosan, bosan! Hello sayang, kerja melambak-lambak tu pun you ada hati nak cakap bosan lagi eh. Pergi study lah Amirah!!! T___T


But hey, did I tell you that Josh is going to pay me a visit tomorrow? No? I hope you still remember Josh. I mentioned about him in here when I went to Summer School in Melbourne last year. He is one of my closest buddy over there. A very nice Australian guy who is currently finishing his PhD at anytime soon. He is originally from Blue Mountains and currently studying at University of New South Wales, Sydney.


Me and Josh at Saint Kilda beach, Melbourne.

Biasanya kitorang just keep each other in contact through email and facebook. Sebenarnya dah banyak kali dia cakap nak datang Wollongong dari tahun lepas lagi. Tapi asyik tak jadi je semuanya sebab I selalu tak available. But this time I promise him that I am going to make it since I have no particular plan at the moment.


My other close buddies, Mick, Sean and Hoan.
(Memang takde girl yang pergi summer school masa tu, sebab tu kawan-kawan I semua lelaki)

Owh by the way, tadi sampai je office I tengok ada seketul telur warna merah besar penumbuk atas meja. It is an Easter egg from Diane. She mentioned that the egg represents fertility and new life in Spring. Ada banyak kisah pasal Easter egg ni sebenarnya. I may not have the same beliefs, but I respect theirs as much as they respect mine.

Gigantic red Easter Egg from Diane. Thanks!


Kadang-kadang kitorang selalu duduk sama-sama and share apa-apa pasal religion and beliefs masing-masing. Seronok jugak bila dengar sejauh mana understanding masyarakat luar terhadap Islam sebenarnya. Setakat ni, I bersyukur sebab orang sekeliling I sangat menghormati Islam dan I cuba sedaya-upaya untuk tunjuk contoh yang terbaik. That's the least I could do I guess.


HAVE AN AWESOME HOLIDAY EVERYONE!!!

2 comments:

sue. said...

sue suka bila amirah menulis..penuh kejujuran.....miss u already dear...T_T

<3,
susuepekatmanis.

amirah said...

Sue,

Thank you darling! I usually write thru my heart. Dizahirkan dalam bentuk penulisan yang maybe tak semua orang faham.

But if you understand, meaning you are already part of my world. Tq again love.. Rasa dihargai..=))