Thursday, May 30, 2013

Late dinner at Kiosk Bertam

Assalamualaikum,


Hello everybody! Hari ni tiba-tiba rasa nak sembang-sembang pulak. I was doing my work and suddenly the sleepiness hits in, tapi tak terasa nak tido la pulok, hence the reason why this entry is up! So, layankan aje la eh. hehe :)


I told you that my husband went to KL yesterday for his company meeting right? It was only a one day trip so malam tu jugak balik Penang. So far tak pernah lagi duduk berjauhan sejak lepas kahwin, Alhamdulillah. We keep on praying that we don't have to live far apart from each other because we have had enough long distance love before our marriage. Tapi kalau terpaksa jugak lah satu hari nanti, we better cherish every second we have at the moment. :)


Ehh, let's cut the touchiness and insert more calmness in our hearts okayy? Ha, malam tadi lepas ambik Am dekat tol Sungai Dua, kitorang singgah makan dekat stall CiliBilis di Kiosk Bertam, Kepala Batas. Mula-mula tak terasa lapaq sangat sebab petang tu dah makan nasik kat rumah mak, tapi bila dah sampai kedai tetiba boleh makan pulak. hahaha. And it was over 9.30pm already. You know that's bad Amirah, that's really really bad. T___T


My husband's nasik daging. RM5.00.
I always have some good feelings towards kedai yang berusaha serve kan cantik-cantik untuk pelanggan.
Kalau rasa ada kurang kat mana-mana pun, effort dalam presentation tu boleh mengaburi mata orang macam I. :)


Why so serious husband? :)
Actually, he didn't realize that I was taking his picture as well.
Yes dear, I know you are my Amsterdam ;)


Anddddd this is mineeeee!! RM5.00.
Bihun sup sedappp tapi banyak taugeh lah pulok. Kitorang tengah berpantang makan sayur-sayur sejuk ni.
Taugeh, kobis, kacang panjang and semua yang seangkatan dengannya. 


So far, kedai-kedai yang ada dekat Kiosk Bertam ni not bad lah jugak. I have tried D'Ann Noodle Hut, CiliBilis and Anjung Satay where the foods are quite acceptable to my liking. Kata tekak yang boleh terima apa saja, so takde masalah la kan. haha. Tapi ada satu kedai nama Aida Cafe je yang tak berapa nak sesuai dengan tekak I. Maybe orang lain okay je, I je yang tak berapa sesuai. So, I don't feel like getting there again next time. 


Well people, it's your choice anyway kan? So, kalau agak-agak tersesat sampai ke Bertam, Kepala Batas ni boleh la singgah dekat Kiosk ni okay. Senang ja nak mai sini, kalau dari PLUS highway tu ambik exit Bertam, lepas tol tu, turn left at the traffic light. Then turn right when you come to the second traffic light. Pusing-pusing la kat dalam tu, confirm jumpa punya. They open everyday except Sunday from 12pm until 11pm if I am not mistaken. :)


No comments: