Wednesday, September 21, 2011

May I see you in Heaven?

Assalamualaikum,


Saya kembali lagi.hehe. Macam ni la jadinya bila mood nak mengadu membuak-buak, hari-hari pun ada benda nak cerita. Nasib kau la ye kena dengar. Hari ni ada benda interesting yang nak kongsi. As if you don't know me yang suka membebel ni lah kan.hehehe..:p


I've told you about my part time work at Susan's house yesterday, haven't I? Actually, I was not alone there. Ada lagi sorang jejaka (perghh, tetiba panggil jejaka) dari Britain buat part time as a painter dekat situ. Nama dia John.


John is a professional snowboarder back in his hometown in England. Tapi tahun ni dia merantau ke Australia sambil bekerja part time and at the same time berjalan-jalan. He has been working with Susan for a couple of months and now that he completed his painting job, he will leave in next to no time.


He once shared this video that has him inside.
Memang star snowboarding lah dia ni.


So yesterday it was time for me to wave him goodbye. Sedey jugak dah takde membe nak borak-borak time keje nanti.huhu. Then he said, "Have a wonderful life Amirah. Who knows I may be re-born as a Muslim and see you in Heaven". I was speechless and amazed when he actually said that. I really did. I terus senyum, dan mengaminkan doa John tu dari dalam hati.


Doa I semoga satu hari nanti, Allah kurniakan rahmat dan hidayah untuk John lafazkan Kalimah Syahadah dan memenuhi kata-kata dia untuk dilahirkan semula sebagai seorang Muslim. Bukan ke setiap lafaz kalimah syahadah saudara baru itu ibarat kelahiran semula? Siapa tahu mungkin John salah seorang yang terpilih nanti? Rahmat Allah tak ada sempadan bukan?


Sedangkan insan yang tidak dilahirkan sebagai Muslim tu pun diberikan percikan perasaan untuk dimatikan sebagai seorang Islam. Apatah lagi kita yang sememangnya dianugerahkan rahmat dilahirkan di dalam Islam. Memang menjadi impian besar untuk turut dimatikan di dalam Islam dan Iman. 


"Semoga rahmat dan anugerah itu tidak ditarik semula dan semoga ada peluang untuk I jumpa John di syurga sebagai saudara seagama. Amin Ya Rabbal Alamin."


Psst:
Kalau dengar John cakap rasa macam tengah tengok Jude Law berlakon dalam cerita The Holiday. Very Brit-ain. Cair beb!! hahaha. Awak, jangan marah haa. Bukan ape pun, star-struck je ni..:p


Kalau macam ni punya gaya siapa tak cair kan.
Pergi tengok cerita ni. Best!!=))

No comments: